Rezumat activitati 18.09 - 22.10.2012 Print

O trecere in revista a evenimentelor planificate
in cadrul proiectului pentru perioada 18 septembrie – 22 octombrie 2012

 

Conform acreditarii CNFP, cursurile, seminariile si evaluarea pe parcurs se desfasoara pe platforma e-learning a proiectului. Platforma de E-learning este accesibila pe site-ul http://learning.temperamentscolar.ro

Atat in luna iulie, cat si in prima jumatate a lunii septembrie, specialistii IT au configurat platforma, mai intai in varianta Chat, apoi in varianta Forum pentru a permite comunicarea bidirectionala sincrona pentru un numar mare de utilizatori: cursanti, formatori, personal administrativ.


Pentru orientarea corecta a cursantilor si formatorilor, pe platforma au fost postate variante succesive privind planificarea cursurilor, in functie de context.


Astfel, Graficul activitatilor - versiunea 4 se referea la cursurile oferite profesorilor de Limba romana (R):


C1 = Temperamentul scolarilor = 4 ore de curs la fiecare serie R;
C2 = Arhitecturi de invatare: design de curs si metode de predare = 6 ore de curs la fiecare serie R;
C3 = Comunicare si interactiune educaţionala = 3 ore de curs la fiecare serie R;
C4 = Gandire performanta si creativitate = 3 ore de curs la fiecare serie R;
C5 = Evaluarea personalizata a elevilor = 4 ore de curs la fiecare serie R.
De asemenea, in graficul respectiv au fost prevazute orele de curs pentru consilierii scolari/psihologi (P):
C1 = Evaluarea psihologica a temperamentului = 9 ore la fiecare serie P;
C2 = Elevi in situatii speciale: devinati si supradotati = 4 ore la fiecare serie P;
C3 = Consilierea scolarilor, profesorilor si familiilor = 8 ore la fiecare serie P.

Lista cursurilor este documentul aflat permanent pe platforma, pentru informare operativa.

Un alt instrument pus la indemana participantilor in proiect este Ghidul de utilizare a platformei de E-Learning - versiunea 3.

Incepand cu 18 septembrie 2012, s-au desfasurat pe platforma e-learning a proiectului cursurile pentru seriile alcatuite din profesorii de Limba romana, respective pentru seriile alcatuite din consilieri scolari/psihologi.

Repartizarea participantilor pe serii (profesori de Limba romana si consilieri scolari/psihologi) a fost un document de identificare util cursantilor, managerilor, celor care monitorizeaza proiectul.


487 de profesori de Limba romana au fost grupati in 16 serii a cate minimum 30 de cursanti.
243 de consilieri scolari/psihologi au fost grupati in 8 serii a cate minimum 30 de cursanti.

Formatorii care au sustinut cursurile prezentate mai sus, sunt specialisti acreditati in cadrul proiectului de catre CNFP. Prestatia celor 36 de formatori care au sustinut activitati didactice a fost apreciata de catre cursanti, dovada fiind raspunsurile la chestionarul privind gradul de satisfactie a cursantilor.

In perioada 18 septembrie – 22 octombrie, au fost programate 320 de ore de curs pentru profesorii de Limba română si 168 de ore de curs pentru consilierii şcolari / psihologi.

Toate cursurile au fost programate sa inceapa la ora 18.00 pentru a da posibilitatea tuturor cursantilor sa participe la aceste activitati. Dar, avand in vedere ca unele cadre didactice desfasoara activitati pana seara tarziu in scolile lor, am convenit ca, accidental, acestea sa poata participa la cursuri in sistem off-line, asincron. Interventiile acestor cadre didactice si opiniile lor intregesc fondul discutiilor de pe platforma.

Perspective imediate


Seminariile si evaluarea pe parcurs se vor desfaura tot pe platforma proiectului începând cu 24 octombrie 2012.

Seminariile si evaluarea pe parcurs se vor desfasura pe grupe de cate 25 de cursanti, conform acreditarii CNFP, pentru a da posibilitatea fiecaruia sa contribuie la dezbateri.

Concret, 487 de profesori de Limba romana s-au regasit in 19 grupe, iar cei 243 de consilieri şcolari / psihologi au fost repartizati in 10 grupe.

In momentul de fata a fost proiectata modalitatea de evaluare pe parcurs, pentru a raspunde cerintelor cuprinse in acreditarea CNFP.

Una dintre preocuparile perioadei actuale este intregirea grupului tinta cu inca 350 de persoane. Sunt deja formate grupe noi de profesori de Limba romana, respectiv de consilieri scolari/psihologi. Pentru doua grupe de profesori de Limba romana si pentru o grupa de consilieri scolari/psihologi am proiectat desfasurarea unei sesiuni de workshop-uri in perioada 20 – 21 octombrie, la Bucuresti. De asemenea, pentru alte doua grupe de profesori de Limba romana si pentru o grupa de consilieri scolari/psihologi am organizat o sesiune de workshop-uri in perioada 27 – 28 octombrie, la Bucuresti.

Una dintre activitatile cele mai importante este testarea elevilor din scolile inscrise deja in proiect in vederea obtinerii profilurilor temperamentale ale acestora.

Ne aflam in perioada in care primim acordurile parintilor copiilor care urmeaza sa fie testati.

De asemenea, sunt pregatite procedurile de testare (completarea chestionarelor se va face sub supravegherea consilierilor scolari/psihologilor in sistem on-line sau creion-hartie).

Suntem constienti ca efortul nostru va conduce generalizarea introducerii strategiilor de predare-invatare moderne, interactive si la centrarea actiunilor didactice pe elev.

Manager de proiect
Ştefan Stanciu